Proč strýček není maminka
Vždy jsem litoval homosexuální muže, že nejsou schopni milovat upřímně ženy a litoval jsem homosexuální ženy, že nejsou schopny upřímně milovat muže. V tom jsem si uvědomoval, že moje sexuální orientace není samozřejmostí a že jsem si ji nevybral. To, že mě přitahuje opačné pohlaví, není moje zásluha.
Moc děkuji všem svým přátelům, kteří měli odvahu se mi přiznat k tomu, že jsou homosexuálové a cítím vůči nim zodpovědnost, abych jejich důvěru nezklamal, abych je nezranil, abych nezesměšnil něco, co citlivě prožívají jako potupu, ponížení a nepochopení. Za ideální považuji, aby každý člověk mohl žít bez přetvářky s člověkem, kterého miluje a nemusel při tom odrážet posměšky či nepochopení okolí. Zde je jedna strana empatie.
Ptám se tedy, existuje i druhá strana empatie? Mám i já právo, abych jako příslušník heterosexuální většiny požadoval pochopení od homosexuálů. Aby oni chápali mé pocity, mé obavy, mé potřeby? Věřím, že většina z nich toho je schopna a na tom můžeme vystavět pilíře úspěšného dialogu.
Na iniciativě JSME FÉR se mi nelíbí, že pojem manželství redukuje na oblast lásky a emocí. Iniciativa na svých internetových stránkách tvrdí doslova: „Láska je jen jedna - není hetero a homo verze. Stejnopohlavní páry žijí úplně běžné partnerské životy jako většina, mají stejné radosti i starosti. Proto není důvod, aby stát rozlišoval mezi homo a hetero svazky“ (konec citace). Těmto argumentům oponuji: Manželství podle římského práva nebylo založeno na lásce, bylo založeno na dohodě, smlouvě a povinnosti. I řecká kultura, která opěvovala homosexualitu (Platón), nikdy nezavedla stejnopohlavní manželství. Pojem manželství založeného na lásce zavedl poprvé romantismus 19. století. Do té doby bylo manželství pouze prostředkem k založení rodiny za účelem rozmnožování a dosažení ekonomické spolupráce v rodině. A jako takové se stalo základem celé naší civilizace. Pokud mě dnes někdo nutí, abych zmátl své základní hodnoty, cítím se ohrožen, prožívám bolest. Ptám se, proč chtějí stejnopohlavní svazky stejný název a stejná práva pro svůj vztah, když jednu jeho část (generativní) prokazatelně nemohou naplnit ? Jak budou realizovat své právo na potomky, pokud jim heterosexuální většina nebude schopna dodat dostatečné množství dětí k výchově dle jejich potřeby? Oni nechápou, že mi to může vadit? Oni nechápou, že to může znejistit heterosexuály, kteří mají šanci založit heterosexuální manželství?
To je však pouze počátek. Když se podívám na internetové stránky iniciativy JSME FÉR, zarazí mě jedna jejich složka: FÉR MÍSTA, FÉR FIRMY, FÉR ORGANIZACE. U fér osobností to ještě chápu, ale u fér firem a fér organizací mi to již zavání kádrováním. Okamžitě to ve mně evokuje zkušenosti západních podnikatelů, kteří jsou vystaveni zákaznické šikaně, pokud se jako fér firma nebo fér organizace nepřihlásí. To už není mírumilovné projevení svobody slova, ale lobisticky nastavená deformace společnosti v duchu levicového liberalismu. A toho bych se u nás nechtěl dožít.
Zde moje obavy nekončí. Pokud iniciativa JSME FÉR uspěje jako společenský experiment, prokáže, že naše společnost je „tvárná“. Bude tedy otázkou několika málo let, kdy se u nás prosadí jako přijatelná alternativa polygamické a polyandrické sňatky, neboť takové v jiných zemích legálně existují a díky migraci se množství jejich nositelů u nás bude zvyšovat. Věková hranice sňatků se naopak zase bude snižovat. . Proč ne? Možné to je. Ale já to nechci.
Prosím, ponechte název „manželství“ pro lidi s rozdílnou sexuální polaritou. (Víte, ona to není žádná sranda, když se má chlap dlouhodobě domluvit se ženskou). Nenuťte nikoho, aby stejnopohlavní svazky nazýval manželstvím. Nebuďte agresivní a neostrakizujte nikoho, kdo s vámi nesouhlasí. Pochopení, tolerance, láska, empatie a harmonie má mnoho forem. Forma zákona je formou nejhrubší, která přichází na řadu až jako poslední.
Nevěřte tomu, že budete šťastnější, pokud svůj stejnopohlavní svazek nazvete manželstvím. Stejně o sobě budete celý život pochybovat, jako o sobě pochybujeme my z mnoha důvodů. Společenské status quo má v současné podobě mnoho výhod i pro homosexuální partnerství. Nenarušujte společenskou smlouvu stupňováním vašich požadavků, aby se nezřítily mnohé výdobytky, které díky pochopení heterosexuálů stejnopohlavní komunita v posledním století získala.
Vít Šlechta
Psychoterapeutické komiksy
Některé komiksy jsou lepší než učebnice psychologie. Pomohou nám pochopit psychické stavy a nemoci tak názorným způsobem, že mohou sloužit i jako léčebná pomůcka pro pacienty.
Vít Šlechta
Váchalův imperativ
Josef Váchal pravil: „Lež vyhledávej, koho zradila pravda.“ Umělec, který pracoval s bizarními a absurdními náměty, se tímto strefil do černého. Svým citátem popsal příčinu chování značné části moderní společnosti.
Vít Šlechta
Proč je dobré číst Michaela Morrise
Komentář ke knihám Michaela Morrise „Co nesmíme vědět I (2012) a II (2016)“ vydaných v prvním českém vydání v nakladatelství ANCH BOOKS
Vít Šlechta
Evropou obchází zelené strašidlo
Evropou obchází zelené strašidlo – strašidlo enviromentalismu. Ochrana životního prostředí je v pořádku, musí však být promyšlená, účelná a levná. Jakékoliv opatření nesmí omezovat svobodu ani sociální smír.
Vít Šlechta
Šťastná koalice
Pokud můžeme v životě mluvit o politickém štěstí, tak v posledním roce si všechny jeho karty vybrala koalice SPOLU.
Vít Šlechta
Charisma poctivého úředníka
Voliči očekávají od svých vrcholných představitelů charisma, onu šťavu života, onu třetí strunu, onen politický sex-appeal. Očekávají, že je slovo politika povzbudí, nadchne a pohladí.
Vít Šlechta
Poděkování Babišovi
Období, které dnes prožíváme, již brzy budou historikové nazývat jako „Babišova éra“. Budou porovnávat, čím se lišilo období „Za Babiše“ s obdobím „Za Klause“, „Za Zemana“, „Za Paroubka“, „Za Topolánka“, „Za Nečase“, „Za Sobotky"
Vít Šlechta
Xxtomiovi s láskou
V naší zemi žije jeden politik, nevím jak se jmenuje, ale všichni jej znají pod přezdívkou Pitomio. Vždycky jsem si myslel, že to je nějaká skautská přezdívka a to mi bylo na Pitomiovi sympatické.
Vít Šlechta
Zelený imperialismus
Zelený imperialismus je posledním stádiem dotačního socialismu. Tématu znalí čtenáři správně soudí, že se jedná o parafrázi slavného Marxova výroku: „Imperialismus je posledním stádiem kapitalismu“.
Vít Šlechta
B(v)olná krása Daniela Geremuse
Daniel Geremus bývá nazýván lomnickým Salvadorem Dalím. Neprávem. Jeho dílo je mnohem otevřenější, originálnější a laskavější. Vyjadřuje to nejhlubší pochopení naší všednosti a zbytečnosti.
Vít Šlechta
Ekologie versus demokracie
Evropou obchází strašidlo, strašidlo ekologismu. Stejně jako Karel Marx před 170 lety svým Komunistickým manifestem pobláznil celý svět,
Vít Šlechta
Nejkrásnější české jméno
Neznám krásnějších českých příjmení, než jakými jsou Kubišová – Kubiš.Tato mě provázejí od dětství, s nimi mám spojeny city upřímného vlastenectví a skromné, neokázalé pravdivosti.
Vít Šlechta
HIV české demokracie
Andreji Babišovi se podařilo, aby český národ snil jeho sen. Nejdříve uspal české zemědělce a podnikatele, pak české učitele a úředníky, nakonec se mu podařilo uspat české důchodce, novináře a politiky.
Vít Šlechta
Palestinci = Puberťáci?
Babička vždycky říkala: "Chlapci, nechoďte tam, kde to je nebezpečné, aby se Vám něco nestalo". Česká babička vždy nabádala své vnuky k opatrnosti. Cožpak Palestinci nemají babičky, které by jim řekly:
Vít Šlechta
Když špatní lidé dělají dobré věci
Miloš Zeman mluví jako agent Moskvy a Pekingu, chová se jako agent Moskvy a Pekingu a vypadá jako agent Moskvy a Pekingu. Ale navzdory tomu má jeden osobnostní rys, který jej řadí po boku T.G. Masaryka – lásku k Izraeli.
Vít Šlechta
Den, kdy padne Babiš
Babiš neskončí kvůli vyšetřování Čapího hnízda. Babiš neskončí kvůli spolupráci s KSČM nebo s Okamurou. Babiš neskončí kvůli svému mnohočetnému konfliktu zájmů. Babiš neskončí kvůli své estébácké či komunistické minulosti.
Vít Šlechta
Kain a Havel
Ne, nejedná se překlep. Skutečně, ve starém příběhu o Kainovi a Ábelovi vystupují bratři KAIN a HAVEL, respektive HEVEL.
Vít Šlechta
Jak Babiš prodal Jeruzalém za řepku
Když Donald Trump uznal v prosinci Jeruzalém za hlavní město Izraele, přispěchal Andrej Babiš s názorem, "že bychom neměli rozhodnutí pana Trumpa podpořit."
Vít Šlechta
Volba prezidenta jako úzkost ze změny
Motivy voličů prezidentské volby budou ještě dlouho rozebírat politologové. Jeden faktor je však významný, byť si jej málokdo uvědomí.
Vít Šlechta
Babišovo zimní království
Babišovi se podařilo uspat své voliče i demokratickou opozici. Hlavním nebezpečím není jeho Čapí hnízdo, hlavním problémem nás všech je fakt, jak přehlížíme hrubé nedostatky, které bychom demokratickým politikům nikdy neodpustili.
předchozí | 1 2 3 | další |
- Počet článků 44
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1039x